Träning

Tränade Thistle och Ubbe sagt igår. De var mer än duktiga.

Thistle - Han var lite halvt galen i början men lugnade ner sig efterhand och han hoppade strålande. Red på ett tre-delat som jag inte har gjort på ett år nu men nu funkar riktigt bra på de. Han brukar ha tre-delat som blir stång. Men han hoppade en Msv bana i slutet så jag var mer än nöjd med hästen.

Ubbe - Han var så otroligt duktig. Vi testade utan graman eftersom han har blivit så lugn. Och han gick så bra utan den. Så vi ska testa sätta på bakskydd här hemma när jag hoppar och även på träningar och sen till tävling. Vet ju inte riktigt hur han är med dem då vi har fått råd att inte ha dem.
Men han hoppade hus och han hoppade grymt fin och jag sken som en sol.

Själva övningen.

1. Travhoppade. Studs - Ett galoppsprång - Räcke

2. Trimma. Galopp in på räcket - Till ett plank lugnt - Till en oxer - Lugnt ner till ett räcke igen.

3. Stryketräning. Studs - två galoppsprång - Oxer - två galoppsprång - studs.

4. Bana. Satte ihop allt så hoppade vi en bana.

/ jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0