Än så länge

Jag har nu ridit Ubbe. Red ut en runda i skogen 'galopp-banan' kan vi kalla den. Men man rider igenom skogen och kommer fram till en härlig grusväg som varierar mellan gräs och grus. Travade han i låg form och la in lite galopp på olika ställen. Lydig och fin var han!

Mamma red ut Palett när jag kom ut till stallet så jag behövde inte rida henne. Men mamma red henne längs sjön.

Otto red jag ut tillsammans med Emily som red Goliat. Mycket galopp och trav. Han bråkade bara en gång på det klassika stället. Jag tänker bara att vi ska fram men han drar en tvärnit och backar ner i diket. Men jag gav mig inte och vi kom snabbt upp hur diket. Hatar när hästarna kommer in i trotsåldern!!

Jag har mockat 2 boxar ink gett hästarna middag ute. Fixat schabrak och packat ur lastbilen. Nu ska jag åka bort till de lilla stallet och promenera ut mina 2 fina. Emily rider nog med på Lana då My är hos en kompis till oss.

Uppdaterar mer när jag har tid!

/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0