CR resultat

1 m och 110 cm stod på schemat idag.

Hon fick gå ut redan från början när vi kom fram då Lana skulle hoppa 50-60 cm och Palett är inte van att vara ute så hon fick promeneras runt. Hon gnäggade X-antal gånger efter Lana och var allmänt nervös.

Men när jag började rida fram till 1m klassen så visste hon precis vad hon skulle göra. Jobbade på bra i alla gångarter och sprången var helt fantastiska. Otroligt fina språng blev det.

Och väl inne på banan så återgick hon till sina gamla rutiner att kicka innan start. Men det var endast vid utgången men inte många kickar. Jag fick lägga till spöet på bogen och då slutade hon helt. Så startsignalen var inga problem mer utgången. Men jag var nolla i 1m och hon gjorde det klockren. Högt över och vi kom perfekt på alla hinder!! Clear Round.

Sen inför 110 så tog jag bara ett språng för att känna lite på henne. Lika fin som förut och när vi kom in på banan kickade hon en gång när vi travade förbi utgången. Lika bra här och nolla.

Ni som undrar varför hon kickar innan startsignal eller utgången är att hon är så smart att hon vet att hon inte behöver hoppa även om hon tycker det är kul så stannar hon och bockar. Men detta var inte alls mycket och hon testade mig och jag 'vann' testet. Så det känns riktigt bra att vi funkar så bra ihop ändå. Hon har ju inte vart ute och tävlat eller hoppat CR på ca 4 år så detta var super bra!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0