dagarna med klara

Har ju vart med Klara sen i Tisdags om jag minns rätt.
Igår red vi en hel del hästar!

Jag hoppade Otto lite smått i paddocken och Palett fick även gå ett hopp-pass igen. Zack och Ubbe reds ut och Cindy vilade pga tappad sko.
Åkte till Nääs och jag fick äran att rida Cooga. Jag red ett riktigt dressyrpass - tro mig! Jag gjorde det och det finns vittne. (Finns folk som tror att jag hoppar,hoppar,hoppar hela tiden) Men han var lite stel i höger bogen så jag red självklart en massa öppnor och slutor. Mycket skänkelvikningar med lågform. Han satte galoppfattningarna klockrent och var allmänt duktig ponny.
Klara hoppade sen upp för att se om hon kände någon skillnad vilket hon gjorde då hon typ skrek över Nääs att han var så mjuk och fick ett rundare steg.

Alla hästarna skötte sig exemplariskt.
Idag vaknade jag upp hemma hos Klara och vi åkte till Nääs för att rida Cooga. Markarbete blev det idag. Jag red han först för att rida igenom han igen och lossa han. Samtidigt skapa en ärlig framåtbjudning. Rullade över en liten upphöjd bom. Sen över ett kryss och litet räcke. Hittade jätte bra avsprångspunkter och han sög tag i hinderna. Nöjde mig ganska snabbt och Klara fick hoppa upp. Hon började hoppa över den upphöjda bommen och var verkligen jätte nöjd över att han sög tag i hindret så bra UTAN att trampa om och bli osäker.
Klara hoppade sen ett litet högre hinder på 1 m och Cooga tvekade inte det minsta. Så borde ryttare och häst var nöjda!

/jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0