Dagen

Idag fick jag vara själv i stallet tillsammans med Matilda och Sofia då Disa inte kan ta sig in :(

Men jag drar lite snabbt vilka hästar Jag red och hur de är.

Började med att rida ut Titan. En ganska stor skimmel. Skrittade ut honom tillsammans Sofia och Matilda.
Sen fick jag även trimma Bella i manegen samtidigt som Emma, Matilda,Sofia och Stephanie trimmade varsin häst. Bytte sen med Emma så att jag fick testa på att rida Häxan. Travade mest i lågform på henne då hon är riktigt envis och blir sur ganska lätt så jag tog det lite försiktigt med henne.
Skrittade ut med Matilda och jag red på Niki. En riktigt Jenny häst. Efter det red jag ut Titan igen, den här gången var de en hel del trav.

Sen var det som igår. Ta in hästar. Borsta,tvätta,mocka och putsa. Men det är så otroligt kul att vara där. Matilda och Sofia är riktigt snälla så hela det blir redan mycket roligare.

Åkte med Emma sen till GFRK. Tränar ju för henne där varann vecka. Den här gången hade jag Palett. Och Palett uppförde sig riktigt bra och jag fick riktigt bra tips utav Emma. Så nu är det Palett som får åka med vissa gånger då Zack ska sin vintervila om någon vecka. Jag är inte helt nöjd över min insats över träning men jag kan ju säga det är inte lätt att ställa om sig från sina egna ponnys till gigantiska STORhästar till Palett som är liten och kortgalopperad. Men det var kul ändå!

Nu är jag iaf helt slutkörd och ska somna till någon film. Förlåt för en massa text men det blir oftast så när man har gjort mycket. Godnatt läsare!

Hittade den här bilden på datan, så fina är dem finaste!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0