Dagens ridpass + prao

Har idag påbörjat min prao på Toleryd, hos emanuelsson. Jag och Disa ska vara där hela veckan och idag var det 2 tjejer som praktiserade där men ska bara vara där måndagar vilket är lite synd då de verkligen är två goa tjejer!

Men vi fick mocka,fixa hö, ta in och ta ut hästar och självklart rida en massor. De har 15 ridskole ponnys och 20 storhästar som de tävlar/tränar. Vi tog hand om det 'stora stallet' dvs storhästarna tillsammans med Sofia som jobbar där. Men tog även ut och in ridskole ponnyerna.
Vi red ut och hade riktigt kul och vi fick sitta på olika hästar med olika temprament - riktigt kul! Tänkte skriva om de hästar jag red så jag 'dokumenterar' ner allt.

Nico - var den första hästen jag red idag. Red ut i ca 30-45 min tillsammans med Disa & co.
En riktigt rolig häst, lite stark men kul och rida!
Den andra hästen kommer jag inte ihåg hur man stava men jag kallar henne Miss G nu på bloggen. (hon heter något på G)
Miss G - En unghäst. Blev inriden i Januari och har sen haft en operation pga en grej men är helt återställd men har ingen super kondis. Men känslan att sitta på henne var riktigt härligt!
Jaz - Har jag hälsat på tidigare när jag var där. Han är en valack på 4 år och det finns ingen som är mer kelsjuk än han. Han har inte gått speciellt mycket och det var som att sitta på en tickande bomb. Men en riktigt go häst men man märker att han är en plutt. Påminner väldigt mycket om Otto i ridningen och utseendet.

Vi tog sen in hästar. Borstade, tvättade och putsade grejer. De 2 tjejerna hade åkt hem så det var jag och Disa kvar. Sen åkte Disa hem så jag hjälpte Sofia med det sista. Mamma kom och jag hann precis ta in sista hästen.

Kom hem vid halv 5 och åt lite mat innan jag red ut Palett. Barbacka och fokuserade på kort galopp i låg form. Hon gjorde det galant och byterna satt som en smäck. Skrittade ut Ubbe i ca 10 min. Zack och Cindy vila och tar de så fort jag kommer hem imorgon!

Imon blir det att ta med sig extra mycket mat då jag åker med Emma direkt till GBG för träning med min häst. Så Mamma får fixa hästen, snäll Mamma!


En himla massa text. Men en rolig dag!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0