Kan inte somna om

Vaknade av datan som var på efter jag hade somnat till en film. Trodde den hade kraschat osv men det visade sig vara att datan hade blivit för varm och stängt av sig själv. Man måste då automatiskt vänta i 5-10 minuter. Jag trodde jag skulle börja gråta, det sista jag vill är att paja en data!!

Men nu kan jag inte somna om. Klockan är tio i 7 eller något åt det hållet.

Något jag gjorde igårkväll var att studera filmerna i som Mamma filmade från mina klasser igår. Vad som måste förbättras och lite små detaljer. Ni ska se hur högt över han är på alla hinder. Helt sjukt är det verkligen. Han hoppar en halv meter extra och jag överdriver verkligen inte. Så jag kollar även på hur ritten såg ut, rytmiskt eller inte, för snabbt eller för långsamt. Bra tryck i galoppen eller för dåligt osv.

Tycker det är riktigt bra att studera sig själv på film. Man ser så mycket mer än vad någon annan gör eftersom man känner hästen bäst. Så ni som inte filmar era rundor - GÖR DET!
Om det är något som blev fel på banan så ser man direkt på film vad det var något. Eller om man gjorde en kanon runda så kan man sitta och kolla på den och sträcka lite extra på sig.

Nu måste jag kolla på filmerna igen, vi hörs mer senare!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0