Sömnproblem...

Kan inte sova så fick mig ett ryck att skriva lite om dagen. Glömde skriva att jag red Dino igår (torsdag) En hingst med ett grymt psyke. Och underbar att rida. Emma hade trimmat han ganska mycket innan jag var klar med Nico så skritt och trav jobb blev det för hans del!

Idag (fredag) började jag med att rida Häxan. Jag har kärat ner mig i henne nu. En häst med väldigt väldigt mycket personlighet men idag var hon på bra humör för att trimmas. Hittade ett bra flyt genom passet med en låg form. Red ut Geyke tillsammans med Matilda och Stephanie. Geyke var på G idag och flög över alla pinnar/grenar som låg på marken vilket resulterade mycket skratt.

Sen tillbaks och trimma Nico. Red fram han i alla gångarter och påbörjade lite jobb innan Emma kom och vi bytte. Jag hämtade Nicolette och fixade iordning henne. Trimpass på henne med och den här hästen var grym. Gjorde mycket förvänd galopp och galoppombyten i lågform. Emma tyckte det såg riktigt bra ut och jag var/är stolt över att jag lyckades rida ihop en storhäst på 178(!!)

Sen somsagt, bortsa, rykta osvosv.

Mina egna hästar här hemma får vi ju självklart inte glömma. Skrittade ut Ubbe barbacka. Cindy och Zack vilade ink Palett och Otto då jag putsa och städade lite i sadelkammaren.
Imon åker vi vid halv 8 härifrån till Alingsås där många roliga vänner finns så det lär bli en bra dag + jag får träffa Kellybellybus! <3

Jag och Jassebästis<3
/ en trött jenny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0