Tävlings resultat.

Tävlade i Uddevalla idag med Cindy och Zack. Båda hoppade varsin LB och LB+5.

Cindy:
I första klassen var hon riktigt studsig men fick jobba med henne utifrån det. Vi rev första hindret, bakbommen. Hon blir så otroligt kvick med sina bakben när hon har hoppat lite. Hon tar ner dem lite för tidigt men inget jag surar över eller så men för övrigt kändes rundan riktigt bra.

I andra klassen, Lb+5 så var det en A:1A, dvs en grundomgång först och sen om man är nolla så får man hoppa omhoppning. Hon var nolla i grunden, kändes bra och vi fick ett hyfsat flyt.
I omhoppningen fick vi 2 ner. Hon var jätte pigg och sen ur kurvorna dog hon, alltså inget go. Men sen efter nedslaget var hon med igen, lite för mycket och hoppade av alltför stort in på en oxer och petade bakbommen.

Men sammanfattning av resultaten så är jag riktigt nöjd. Inte lätt för Cindy att hoppa i sån lite manege med så mycket fart som hon har. Men hon fixade det!

Zack:
I första klassen, LB så rev vi en oxer ur en kortkort sväng men han försökte och var högt över de andra hindrerna så ett ner.

I andra klassen fick han gå avdB då han bara är 6 år och inte har kvalat in till LA. Men framridningen blev jättejätte stressig. Funktionären på framhoppningen ville inte släppa in mig då hon påstod att jag skulle hoppa efter alla avdA ekipage dvs att avdA skulle hoppat omhoppning före mig men vi kollar upp detta med domaren och det visar sig att jag ska hoppa INNAN avdA hoppar omhoppning.
Så blev en lite för stressig framhoppning, som tur var iaf att han var framriden. Fick inget go på framhoppningen men jag tog oxern 2 gånger och gick sen ut.

Väl inne på banan så skötte han sig kanon och vi var nolla. Jag var inte stressad(löser ju ändå ingenting) Han var inte i något hinder så kapaciteten finns ju där!

Zack skötte sig väldigt bra och man märkte att det var ett tag sen han var ute. (senast div 2 final iår) Men han gjorde det han skulle och allt kändes bara väldigt bra!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0