Värt att ta risker och chanser

Jag och Jennifer (ponyryttarna.blogg.se) disskuterade precis om man inte tar risker/chanser. Jag menar, tänk om Jennifer aldrig tog chansen att rida den galna C-ponnyn som idag är hur snäll som helst men ändå busar ihop något hela tiden. Jennifer tog risken att rida ponnyn för att försöka tävla henne. Idag har de kommit otroligt långt. Och Jennifer borde få en enorm CREED för det.

Samma sak som Ubbe, jag tog risken och även chansen att rida en otroligt bra ponny med kapacitet som räcker och blir över. Många som vet och många som inte vet att Ubbe var helt knäpp innan. Steppade och galopp i full fart, kunde inte gå avslappnat. Ingen jag skyller på föregående ryttare(även min kompis) då hon gjorde ett grymt jobb. Men någonstans blev det fel när min kompis fick ta 'över' honom, något hände innan hon fick ta han. Och sen skaffade hon en egen D-ponny och jag fick chansen att rida han.

Han är helt förändrad nu. Aldrig någonsin sett en sån skillnad på en häst som han. Tänk om jag aldrig tog chansen att rida han. Jag hade inte vart samma ryttare som idag. Tack vare honom så har jag blivit mycket mjukare i min ridning. Han har lärt sig från mig att våga varva ner.

Jag tycker att alla borde ta risken att göra si och så. Inom ridsporten måste man våga göra tvärtemot vad folk annars gör. Det jag vill ha fram i detta inlägg är att hur värdelöst allt verkar med den ponnyn/hästen så ge den tid. Ge den tid till att visa vem h*n är. Det är de minsta som vi ryttare kan göra.

Tänk ändå att vi riskerar våra liv för en sport. Men självklart är det inte vilken sport som helst. I ridsporten får vi chansen att bli ett med ett djur på flera hundra kilon. Vi tar risker så fort vi är runtomkring hästar, ingen har en aning om vad som kan hända härnäst. Hästar är flyktdjur och de kan bli rädda för det lilla minsta. Men i alla risker har alla olika mål. Många vill chansa på SM medans andra är nöjda över att få chansen till en egen häst. Så alla mål är olika satta men risker och chanser har vi alla ryttare gemensamt.

/jenny

Kommentarer
Postat av: Jennifer :)

:))<3

2011-11-12 @ 23:10:15
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0