Alla ridna

Idag har alla hästar blivit ridna förutom en - Otto. Han tömkördes.

Ubbe - Red jag ut i ca 1 timma. Mycket trav och galopp i lågform. Skrittjobbades också när det var asfalt.

Zack - Red jag ut i ca 35 minuter. Galopperade även i paddocken i en lågform med bra tryck i ca 15 min.

Cindy - Skrittade jag ut 10 minuter. Galopperade och jobbade med flera småbockar i ca 30 minuter och skrittade sen ut henne i 20 minuter.

Palett - Hoppade jag i paddocken. Inte alls mycket. Gjorde flera linjer och dogleg. (stavning) Men sen av slutet av ridpasset höjde jag upp en oxer på 130 för att hon skulle hoppa upp sig lite mer. Hon flög verkligen över den. Hela hon var över hinderstöden (som är ca 155) Sänkte ner det till ett litet kryss igen och avslutade sen med en linje med bra tryck! Red i ca 45 minuter varav 15-20 minuterna hoppade jag resten jobbade jag henne och lösgjorde en hel del.

Otto - tömkörde Mamma.

Kände att allt flöt på riktigt bra idag och hoppas att det håller i sig tills imon med då det är lika många hästar som ska ridas.

/jenny

Kommentarer
Postat av: Okänd

Du verkar jätteduktig på hoppning!! Detta kanske låter som en dum fråga men jag undrar hur man blir lika duktig som du är? har ridit ett tag men inte lärt mig så mycket på ridskolan som jag skulle viljat :(

2011-10-31 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0