Bulycke RF 9/10

Var somsagt GP-ponny kval idag, Otroligt många uteslutna och flera som hade fel. Allt gick i LB idag och detta var även Cindy's första regional LB för iår.

Förklassen; Lagom pigg ponny (vääääldigt pigg) men fick göra det bästa av saken men hittade bra avsprångspunkter och hon hoppade otroligt fint. Jag kunde svänga riktigt bra i omhoppningen men valde att ta runt ett hinder då jag inte ville att hon skulle ta ett hinder åt fel håll, men kunde ha svängt men valde att inte göra det, men fick en bra tid ändå och slutade på en 6:e plats.

Gp-ponny, Kval - Hon var lite trött men hoppade bra men 'smet' förbi 3:an. Hon drog mot utgången och visste inte vart hon skulle och blev allmänt stressad. Men tog om den igen och hon hoppade högt över.
Sen rev vi även sista i grunden men jag är nöjd ändå.

Slutade med 42 poäng, de drog av 5 poäng från stilbedömningen, annars hade jag haft 47.
Och för att vara Cindy så är jag jätte nöjd. Jag vet att stildomaren inte gillar pigga hästar som ligger på och studsar utan vill ha rytm men som jag sa tidigare jag gjorde detta för en kul sak. Rutin och allmänt kul grej.

Jag ska ladda upp henne som jag har gjort den här veckan till DIV 2 omgång 3. För JESUS vad bra hon gick idag. Missförstånd mellan mig och henne och jag kan bara klappa om henne för nu går allt uppför. Vi har haft väldigt ojämna resultat men nu kommer det en efter en, nolla och placering!

Du är kärlek Cindy, bästbästbäst!

ÅH, vad du är bra!!
/jenny

Kommentarer
Postat av: Amandaa

SV: Yess kan fråga mamma om du kan komma på söndag för jag ska på dressyrtävling på lördag :P eller så kommer på på lörda kväll & sover över eller ngt ;) <3

2011-10-10 @ 07:42:58
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0