Gymnasium val

Det kan inte bli svårare.
Jag vill ju helst gå på SRG men det lockar inte tillräckligt nog. Mamma orkar inte köra fram och tillbaks hela tiden till tävlingar. Och tävla är det jag vill. Jag funderar att gå på Lerums med hästinriktning. 
Men beridare vill jag också bli. Man kan bli beridare utan utbildning då jag rider antal olika hästar varje dag och få olika uppleveser efter de. Oj, det lät alltför egoistiskt. Men fattar ni vinkeln. Frågan är vad vill jag?
Vill jag ha hästar i mitt liv? - JA.
Vill jag gå på ett hästgymnasium? - Nej.
Vill jag gå på ett gymnasium med hästinriktning? - JA.

Jag vill ju ha en annan utbildning. Utanför hästramarna. Och det är inte så simpelt som det verkar att vara. Det är inte bara att välja något. Jag vill ha en bra framtid med en normal utbildning men samtidigt vill jag ha ett stall, ett försäljningsstall eller att man rider till hästar och sen till försäljning.
Drömmen är stor och det krävs att komma dit. Men jag ska ge gärnet och verkligen läsa om gymnasium som ligger hyfsat nära så jag kan fortsätta träna för Emanuelsson varje vecka. Åka iväg och tävla.
Så jag får ligga i med mina betyg och jag ska läsa på gymnasium och hälsa på!

'lägg upp ett mål så ger du allt för att komma ännu längre'

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0