Jenny-penny !<3

Ja jenny !
Tacktack , värmer .. för jag känner verkligen att det kommer gå så himla bra snart ! jag lovar! förra tävligen var vi på topp .. denna var vi egentligen också det ..  jag ska berätta om varje klass ist ;D

Första klassen (L.B)
Jag fick lite dålig uppvärmning och kunde inte riktigt koncentrera mig, och kom fel jätte många gånger på frahoppningen. Men jag litade på att Rojsan skulle hjälpa till eftersom att hon är BÄST! Och jag vet inte riktigt vad som hände men jag fick inte riktigt igång henne och kom lite fel på några hinder - MEN hon försökte och det var det viktigaste!!! -4fel i grunden !

Andra klassen (L.B)
Jag hade denna klassen bestämmt mig för att komma till omhoppningen , och allt var så himla bra och stämmde över helt och hållet, jätte nöjd med frammhoppningen , kom rätt HELA tiden ! sen när vi kommer in på banan är Rojsan helt KO-LUGN! vi kommer igång jätte bra och har en lung och rytmisk tackt. Sedan så lät jag henne komma för fort in mot en kombination och derför rev hon oxern ut. Men det skyller jag helt på MIG! sedan så skulle det vara en båge mot en oxer , och jag vet inte riktigt vad som hände för ALLT stämmde : Galloppsrången,Varken för kort eller för lång .. och avhoppet blev helt parfekt .. men Jag/Vi tror att hon bara kollade på lådorna som stod under och inte riktigt tänkte på att det fanns bommar över ? Men det är bara vad vi tror ? så jag blev lite besviken efter , eftersom att hon inte ''behövde'' riva den oxern.. men när jag fick smälta tanken lite så blev jag JÄVLIGT NÖJD !

Denna tävlingen var våran 3:e tävling till sammans och dessutom våran 2:e tävling ute- asså inte själva utomhus, utan inte hemma ^^
Så just nu så kan jag klart se många förbättningar:

•Hon stärkt sin gallopp upp till 50% - Men måste bli bättre
•Hon har biffat på sig !
•Hon kan byta gallopp!
•Hon kan åka trasport - VÅRAT STÖRSTA PROBLEM!
•Hon kan hyfsat bra dressyr !
Så slutsatsen är :
-Rojsan är inte nära i utbildningen som en åtta årig häst borde var , hon är som en sex årig!
-Just nu går det bara upp för oss , och vi är på topp!

MÅL!
2012:
-Sveland cup
-Dagstorp-Lilla rundan!
-L.a / Kanske MSV ? vem vet?
-...
-...
2013:
-Dagstorp-Stora rundan!
-MSV/Kanske och BARA kanske MSV.A??????!!!!!!
-...
-...
-...

Jaaaaooo?

Idag var det städdag på stallet och jag hann inrte vara med så himla mycket , då jag red 3 st hästar idag !

Prinsen-Rida ut /Galloppträning !
Rojsan-Skrittade ut barbacka , då jag tävlade igår!
Chagalle(min kompis häst!)-Red jag lite derssyr med i paddocken !

Sedan stack jag hem och chilla framför TV.n och ska snart slänga mig i duschen!


PH: Från prinsen förra tävling ... LÄNGE LÄNGE SEDAN!-Prins Achra Vaumirpa-<3

PH:Förr,förra tävlingen i Essunga ! <3<3 Grageelagh Roisin!<3


PH: Lille Chagalle !<3

aja nu ska jag snart skriva ett litet roligt inläg till så håll utki ^^
xoxo
//kelly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0