långtur med Ubbe

Red lite över en timme idag med Ubbe. Träffade på mina goavänner som var ute och körde moppe. Min familj har kallat Ubbe för stadshästen innan. Han kunde varken gå i skogen eller gå över grenar, trampa i mossa osv. Tittade på allt i skogarna ink traktorer så ja, en riktigt stadshäst. Han stressade upp sig för det minsta...

Men han är så otroligt lugn nu. Brydde sig inte om moppen var bredvid/bakom/framför osv. Han var lugn och tittar inte alls på något. Brydde sig inte ens om kossor osv som brötade.

Men dagens ridtur bestod av mycket trav och galopp. Inga för höga krav utan bli av med den energin så han är lugnare inför morgondagens träning. Och jag är jätte nöjd över ridturen. Han skötte sig så bra. Jag lät han galoppera på några gånger så han skulle få sträcka ut och efter det gick ridturen ännu bättre så är riktigtriktigt nöjd!

min fina kille början av året när han kom hit till mig!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0