Otto 8/10

Har precis ridit Otto. Det gick lite upp och ner under ridturen idag.

Det började bra men sen kommer vi till en backa och går ner för den. Då är det vatten(diken) på båda sidorna av vägen och Otto hatar bokstavligen talat vatten. Så han stegrar och backar upp för backen och sen ner i diket. (utan vatten) Stiglädret lossna så fick hoppa av och sätta tillbaks det. Sen var det någon som sköt längre in i skogen så Otto blev rädd och slet sig. Galopperade hem och tur var att det inte var långt hem men hoppade upp sen när Emily och Mi kom med honom.

Han fjantade sig lite till sen var vi påväg. Skulle ridit en jätte härlig runda men pga översvämning på ett ställe så konditions tränade jag han på vägarna här hemma. Han skötte sig riktigt bra och bytte,längde,kortade sin galopp utan problem.

Han har nu kommit in i trotsåldern. Jag hatar den tiden men man får kämpa sig ur. Zack var ju sån en gång i tiden och jag kämpade mig igenom och idag kan man rida ut han utan problem själv eller i grupp. Så jag vet att det går. Man ska bara traggla lite till och sen har vi jobbat oss igenom det.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0