Tävling 1/10 Mark

Idag var det DIV 2 omgång 2.

Jag red i Lag 1 med Cindy om jag inte blandar ihop lagen och sen hade jag Zack i Lag 3.

Cindy;
Förklass -
Hon var riktigt lugn för att vara Cindy. Väntade alldeles för bra så vi fick något stora avsprångspunkter men sen kom vi mitt emellan 2 galoppsprång. Hon hoppar av riktigt stort och river bakbommen med pyttesmå marginal. Men jag tar på mig nedslaget för hon skötte sig galet bra! 4 fel
Lagklass - Nu var hon gamla goa Cindy. Fick hålla i henne lite mer än förr men vi var nolla i denna klassen, dock gick inte laget vidare men jag red indu. 0 fel
Lagklass/Omhoppning - Cindy skötte sig som vanligt jätte bra men första linjen så 2 m innan hindret låser hon fast sig i nacken, eller hon låser sig inte utan hon springer med näsan rakt upp i luften (ja, jag mjuknar i handen)men jag svänger höger efter hindret då det var en skarp sväng till nästa och hon får inte med sig sina bakben, så ett ner.
Men hon svängde grymt bra idag och det känns som vi kommer bra överens vilket ger resultat. 4 fel

Ingen placering men den känslan jag hade idag var helt outstanding. Om man kan säga så?

Zack;
Förklass -
Han kändes fräsch och framåt och det var en bra omhoppning för hans del. Denna rundan resulterade en nolla och en 2:a plats efter Lisa Norberg som vann och min syster kom 5:a med Thistle. Zack bjöd framåt och var med i svängarna. 0 fel
Lagklass - Han skötte sig lika bra här och var nolla. Men jag hade ingen press då de 3 föregående ryttarna var nolla. 0 fel
Lagklass/Omhoppning - Här fick vi rida för att vinna om vi ville ha placering. De 3 innan mig i mitt lag var nolla. Zack och jag går in och gör en kanon runda. Han ökade och svängde på en 5-öring. Sen kom jag upp alldeles för snävt inpå ett räcke men jag har övat liknande svängar och försiktigt som Zack är så kommer han över det. 0 fel.
Jag kom även 2:a indu i den här klassen efter Jennifer Ekberg och min syster kom 5:a med Thistle igen.

Andra gången nu han är nolla rakt igenom tävlingen. Han är bäst min plutt! 
Laget som jag red i (Lag3) vann idag. Vi hade noll fel och de som kom på andra plats slutade på 4 fel och en sämre tid. Så en bra dag idag.




Min syster My, som rider våran A-ponny Lana vann sin förklass mot B-ponnyerna och kom sen 2:a indu mot B-ponnysarna i lagklassen!

bilder kommer/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0