Träning 20/10

Tränade både Zack och Ubbe för Anna idag.
Zack:
Han skötte sig riktigt bra. Lite seg i början men efter han blev varmare i kroppen ju finare blev han. Hoppningen för hans del satt som en smäck då det var mycket linjer och en serie med hinder. Snubblade 2-3 gånger på själv i galoppfattningarna i början men det var halt i den delen av ridhuset men han stod iaf uppe på alla 4 ben och det var inga farliga snubblingar.
Men för övrigt så gick han som en klocka. Tog en oxer på 115 med stigsprång med lätthet så det känns verkligen bra med honom.

Ubbe:
Han var super i framridningen. Hoppmässigt så skötte han sig kalas. Däremot i slutet blev han av och på mellan linjerna. Han blev alldeles för lydig och jag la skänkelns snäppet för hårt och sen blev det hela orytmiskt. Dock hade han kylat ner sig, lite alltför mycket även om jag galopperade och travade lite emellan. Så man får ta det med en nypa salt. Men jag sa till mig själv och gjorde om en viss linje som Ubbe tyckte var jobbig (bockade emellan= ser inte avståndet fram till hindret)
Men f*n vad han hoppa. Och han klippte en oxer på 130 med stigsprång som ingenting. Kändes verkligen att han hoppade med ryggen.
Men jag är riktigt nöjd över träningen idag.

Vet att det är folk som undrar om det är viktigt för mig att hoppa högt?! - nej det är det inte.
Men mina tränare vet själva vad dem håller på med och jag litar på dem. Jag har hästar som besitter en kapacitet som heter mer en duga. Och jag hoppar inte alltid högt på träningar. Jag kör hellre styrke träning med mycket lydnadsövning men knappt någon höjd alls om det är så. Men varierad övning ger grymt resultat.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0