Nu är det tid för sov-time

Nu efter ha tränat 2 hästar och inte vart hemma sen 8 imorse så kan jag sätta mig ner och skriva till er läsare som inte fått något att läsa om.

Men dagen har vart fullproppat och jag ska nu dra detta för er vad som har hänt.

* Utvecklingssamtal (09.05)
Jag skötte mig och betygen är bra! Duktig Jenny.
*Skola
Hade skola från 12.00 till halv 3. Rätt ovärt då vi hade 40 min lektion sen en timme rast och sen 50 min lektion. Men hann inte med min min buss som gick så fick ta en senare buss.
*Tränat Zack & Ubbe.
Zack - Han gick som en klocka. Han gjorde allt utomordentligt och hoppade riktigt fint och vi hade bra tryck i galoppen och jag trodde han skulle vara lite slö men han hade bra go och drog mer mot hindrerna vilket är lite kul nu när han hoppar bäst!

Ubbe - Även den här söta ponnyn skötte sig grymt. Kunde trava över travbommar till ett räcke sen 4 galopp-språng till en oxer. Han har ALDRIG travat över travbommar normalt, alltid vara pigg och stressad när det kommer till bommar men nu tog han ett steg i taget och travde lugnt över och gjorde allt bäst.
Höjden på oxern och räcket vill vi inte gå in på, riktigt högt men Ubbe tog det enkelt och fint!

Så sammanfattning av träningen är jag riktigt nöjd. Mina hästar hoppade fint och var lagom lydiga och galet hoppsugna. Nu avslutar jag detta och skriver mer imonbitti.

NATTINATTI!


/jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har Ubbe för sadel? :) ser jätteskön ut11

2011-09-09 @ 13:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0