Tävling 3/9 Svenljunga

Idag var det DIV 2 omg 1 med Zack och Cindy, hade visst nolla upp till Lc...

Men Cindy hoppade förklass och lagklass men med induviell start. Oj, bra stavning. 

Förklass - det gick hyfsat. Men vi kom inte överens så det blev en dragkamp och hon låg på som sjutton. Men rev ett i omhoppningen.

Lagklass - denna klassen var Cindy grym. Min ridning var så mycket bättre. Ingen dragkamp utan hon tog mina förhållningar om jag lät henne hoppa lite 'när hon ville' vilket blev super bra språng. Vi var nolla och fick dåmed hoppa omhoppning.

Omhoppning - nu kunde hon svänga riktigt bra och ökade där jag ville och fick tillbaks henne. Nolla därmed och det blev en 5:te placering.

Sammanfattning - Första klassen var bara mitt fel men hästen var så snäll och duktig ändå. Sen i lagklassen var hon grym och jag red så mycket bättre. Jag är så jäkla nöjd över henne idag, stolt ägare till en awesome ponny!

Hoppade Zack i ett lag i Lagklassen.

Förklass - detta var hans riktigt första omhoppning och denna banan var som gjord för han. Och jag har tränat väldigt mycket på att vända upp på hinder och han hoppar i alla lägen min prins.
Men han gjorde en klockren runda och vi blev 5:a

Lagklass - red i Lag 3 tillsammans med My,Matilda och Emily. Alla de 3 innan var nolla så jag gick in och hade bara lite kul och hade bra tempo. Han var lika duktig igen och gör en fin nolla.

Omhoppning - alla var nolla i mitt lag och det var många nollor och 11/12 lag vidare. Eller var de 10/11?
Vilket fall så var det många nollor och det hängde på tiden.
Jag fick upp en bra galopp och det var en bana för han igen och han gasade på och svängde riktigt bra. Ingen placering då vi var någon sekund långsamare än Jennifer Ekberg som kom 6:a

Men själva lagen kom:

Lag 1 - 4:a! Precis utanför placering.
Lag 2 - 3:a!
Lag 3 - 1:a! Och det var även de laget jag red i som vann. Haham grymma nääs lag!

/jenny (bilder kommer men inte idag då jag är gaaalet trött och ska upp halv 6 imon för att bege mig mot LillaEdet med min Ubbis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0