Tävling, Gäsene 17 september

Hoppade Ubbe idag i Gäsene. LB och LA.

I LB:n kändes han super fin och i omhoppningen chansade jag inte utan lät han galoppera på och ta mark med sin galopp. Han gjorde detta riktigt bra och det blev en 3:dje plats.

I LA:n så kändes han grymt fin. Tog tag i hinder. Dock var den här klassen väldigt svårbyggd med helt fel avstånd. Man fick inte plats i en tvåkombination då kan ni nog fatta hur trekombinationen var?
Många åkte av i trekombinationen på B hindret. Och jag var en av alla som åkte av.

Skyller absolut inget på Ubbe, han ville verkligen hoppa men han fick inte plats och jag kom med perfekt tryck och fart i galoppen, proade och tog förhållningar men det räckte inte så han drog en tvärnit och jag ramla rakt in i B-hindret. Men innan 8 a b c så hoppade han jätte bra och flera rutinerade och duktiga ryttare ramlade av vilket jag tycker är väldigt tråkigt då det räckte med att det var 2 omhoppningar.
Då kan man ju bygga en lite lättare bana dvs lättare kombinationer för om du kommer fel i en kombination så går det inte att rätta till det.

Men jag är så nöjd över att Ubbe verkligen försökte och det är ju surt att man ska åka av men jag går vidare. Men har skadat benet och har ont i huvudet, handen är bättre. Så det är bara att ta nya tag.

Banan idag var inte lätt, jag tycker den kan vara teknisk svår. Alltså svårare linjer osv men inte svåra kombinationer det är bara farligt!

/en nöjd ryttare till en guld stjärna till häst!/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0