Träning 27/9

Träningen idag gick riktigt bra.

På marken var han väldigt mjuk i alla gångarter och jag kunde sitta ner och arbeta han. Han var följsam och lyssnade på minsta lilla rörelse.
Hopp mässigt skötte han sig kanon. Det var en gång i slutet på ett räcke som det blev ett missförtstånd. Han ville hoppa av gigantiskt stort och jag var inte tillräckligt snabb att ta tillbaks han eller rätta upp mig vilket resulterade ett nerslag då jag ville ha in ett till vilket var rätt beslut, men hoppglad häst som Ubbe är så ville han för mycket.

Jag håller fortfarande på att lära mig knapparna på Ubbe nu när han har blivit så otroligt lugn men ändå känslig och lika hoppsugen. Och varje träning som har vart nu har allt suttit som en smäck.
Jag och Ubbe har blivit ett och arbetar tillsammans och inte mot varann.

Nu ska jag se vem som går vidare till Idol! Uppdaterar mer efter det!

/jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0