Träning-för idag .. Tävling ?

Tjena-mellan-bena ^^
Idag gick träningen SUPER !
Rojsan lyssna ''nästan'' hela tiden :D
Många olika trixiga övningar ,,som hon dessutom klarade galant !
Men hon håller fortfarande på med att lätta lite fram .. men inte alls lika mycket som för några dagar sedan !
Vi last tränade henne även idag , och åkte till Lödöse och tillbaka ..(för er som inte vet så tar den rundan ca 15-20min!) Hon skötte sig jätte bra , nog den bästa och mest stillsamma åktur med henne! Dock gillar hon inte högersvängarna ! Vi tror att det är för att hon inte tycker att hon kan brädda bena tillräckligt .. men vi ska försöka träna henne minst 2-3 gånger i veckan nu framåt!
Idag skrev jag dessutom upp mig på LERK'S klubb-tävling som ska annordnas till helgen , och då tänkte jag hoppa 90-100 cm ganska bra höjder för oss just nu ;)
------------------------------------
Igår hade jag bestämt mig för att rida ut, och när kl slog kvart över 8 satt jag på Rojsan.. det började mörkna, men jag brydde mig inte speciellt mycket och fortastte ... men när vi kom till äppleträdet , som vi kallar det på LERK .. så finns det ganska mycket skog .. och då började Rojsan kolla jätte mycket mot skogen ... och ni vet hur man blir när hästen typ blir rädd för ngt .. och man inte ser ''DET''? JÄVLIGT RÄDD!
Så jag satte lite fart på henne så att vi kunnde komma bort ... lite senare på uteritten kom den läskigaste delen .. skogen .. GAAAHHH travade nästan nerför :S
men tillslut kom vi ut på vägen , där väg belysningen lyste starkt .. och då andades båda ut ..
När vi kom fram till LERK så hade vi bara travat och skrittat så jag tänkte att jag kunde gallopp träna henne lite ... jätte duktig polle ^^
................................................
Imorgon ska jag försöka färga håret , och då ska dessutom Rojsan vila , eftersom att jag hårdtränat henne hal veckan lång (y) '
.... nu ska jag försöka hoppa in i duschen
xoxooxoxoxox
Dagens väder ----> REGN GAHHH!
//Kelly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0