Träning med Otto

Tränade Otto för Malin idag. Jag vet inte riktigt hur jag skriva ner detta i ord hur Otto var idag.
Men han var så jäkla grym. ÅHHH, finns inga ord.

Han hoppade en trippelbarr för första gången i sitt liv utan att tveka, kunde hoppa en massa linjer utan att vingla och dessutom hoppar han med en jädra teknik. Han använder hela ryggen och Malin frågade mig om det är skönt att sitta på när han hoppar för att han använder ryggen så väl och verkligen vill!

Och bara för er så ska jag visa hur ridpasset såg ut idag med PAINT bilder!
Vi började med att rida fram och göra tempoväxlingar osv som man gör. Öppna, sluta volter you name it!
Men jag visar bara övningarna vi gjorde!

1. Hade en markbom (underlätta för hästen när man hoppar in dom) och sen ett räcke. Markbommen blev även travbom ink galoppbom senare in i ridpasset!
 
2. Ett galopp-språng emellan. Höjde upp mittenbommen lite för att backa av och inte bara 'springa' genom övningen.

3. En Linje med trippelbarr (hoppade den mot oxern) och sen bara hålla hästen stadig och hoppa över oxern.
 
4. Sen travbom till räcket.

5. Satte ihop allt till en bana. Orkade inte måla snyggare än såhär. Ni får stå ut! (JA, vi ändrade om markbommar och travbommar ink galoppbommar innan hindret!

/jenny ( Om ni vill veta avstånd så fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0