Träning med Zack

Tränade Zack för Emma idag. Mycket styrketräning och gymnastik - det roligaste som finns!
Jag tycker det är roligare än banhoppning på träningar. Gillar att få den känslan när hästen får ta i och inte bara hoppa högt utan verkligen sätta sig på sina bakben och jobba därifrån.
(självklart jobbar hästen med bakbenen på banhoppning med, men det är en helt annan grej)

Men träning överlag gick riktigt bra. Var ett räcke som hade bom bakom för att hästarna skulle backa av lite mer självmant och där såg jag ett avstånd som inte existerar på Zack. Ett avstånd för Ubbe (lite längre från hindret)
Så fick ett stopp och det var det ända som var dåligt. Mitt fel!!

Men han gjorde öppna,sluta,skänkelvikningar,Ryggningar, Forma sig efter varv och (t.ex svänga vänster men hålla hästen högerställd) och han gjorde det riktigt bra och jag fick en bra känsla.
Han klippte en oxer så ruskigt bra. Och man får den känslan att han är i toppform!

Imon blir det träning för Anna E med Ubbe på Alingsås RS.

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0