utnytta..

ÅÅHH, vad jag hatar folk som utnyttjar en. Vad finns det för meningen med det? Man får ju ändå den skiten tillbaks.
Patetiska är vad folk är som utnyttjar andra!!

När man själv har kämpat sig dit med sin ridning så kommer en s.k kompis dit och vill 'vara' med dig...
När man själv har mer pengar en andra så vill en s.k kompis 'vara' med dig för att ha kul...
När man ber om ett nummer för att sen 'ta' den vännen...
Men sanningen är att h*n vill vara med dig bara för att rida, vill inget annat.
Men sanningen är att h*n vill vara med dig för att du har mycket pengar.
Men sanningen är att h*n vill bara ta den tjejens/killens liv för att kunna dumpa sitt egna..

Jag mena, COME ON. Hur schysst är det? Hur kul är det att vara den som tror att du är en vän men egentligen bara är en falsk person?
Sen finns det självklart folk runtomkring som verkligen vill vara din vän och att du råkar ha hästar,pengar,stort hus är bara en grej på köpet. Det är äkta vänner som vill vara med dig och som vill att du lyckas.

Jag tycker att man ska glädjas åt folks framgångar. Inte sitta och spekulera varför h*n gjorde si och så. Fokusera på ditt egna liv istället för att leva på en annans. Sen förstår jag man om vill ha det precis som den tjejen/killen men ska inte utnyttja den för det för att höja sin egna status.

Tänk att alltid ha en fråga; varför? Varför gjorde du så?
Men att man aldrig kan få ett svar. Hoppas ni som läser detta som utnyttjar folk slutar med det och tänk på konsekvenserna. Eran skit och ni kastar det på en annan. Förr eller senare kommer ni få den tillbaks på ett eller annat sätt.

Men ni andra som inte utnyttjar folk ska ha ett stortstort fin + i kanten. Ni är guldvärda!

Jag tog bara exempel ovan (pengar,ridning osv) för att ge ett bättre budskap till er läsare. Om ni önskar något som jag ska skriva om så säg till!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0