Billdal 1/4-12 Palett

ÅÅHHH, min fina tjej! Räddar mig så jäkla bra idag va, helt sjukt!

Åkte till billdal och hoppade en 110. Banan passade henne riktigt bra. Framhoppningen stod hon emot lite så jag la i en växel till på banan, alltså lösa mer på fart en på styrka. Hon har ju tyvärr inte styrkan att hoppa en hel bana på styrka, det kommer.

Men det var en linje från 3an som var ett räcke till 4an som var en tribbelbarr. (Dogleg) Det skulle vart 5-6 galoppsprång men hon är ganska kortgalopperad men nu fick hon helt plötsligt lite längre galopp. Jag kommer väldigt bra in på 3an och sen galopperar jag på och ser att jag ligger heeelt galet. Men hon hoppar av ETT galoppsprång förtidigt och fipplar sig över tribbelbarren, utan att nudda den! Duktig häst! Hon hade bakbenen emellan bommarna utan att ens nudda, helt sjukt. Ingen annan häst hade räddat mig i ett sånt läge!
Grym Palett.

Resten av banan flöt på och vi hittade väldigt bra distanser. Omhoppningen satt som en smäck, gjorde för henne och vi går upp i ledningen. Och vi VANN! Så allt kändes riktigt bra och vi hade ett bra flyt, jag bockar och bugar att Palett ändå hoppade 4an. Så nu ska hon ta det lugnt i någon dag innan hennes hårdträning börjar om.

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0