Sur Jenny!

Så jävla trött på folks åsikter inom ridsporten nu, HUR JAG RIDER!
Så jag får inte rida hur jag vill utan måste rida precis som alla andra? Kul säger jag bara. Jag får oftast mycket skit för min ridning på storhäst nu det senaste.

Ponnysarna så tycker alla att det är bra, det ser fin ut osv. Men där är det ingen som öppnar sin käft för att snacka skit. Utan där accepterar man alla just för att vara individ till ponny är olika och ryttarna har olika kunskaper och olika rutinerade. Men på storhäst nu, nej. Då ska vi rida till andra sidan och tillbaks i en manege så att folk är nöjda, för annars är det hets och ponnyridning. Jag har hört folk snacka, vänt mig om - stirrat och sen gått.

Palett svänger på en 5öring. Hon går inte galoppera runt där och ner dit. Hon tjänar absolut ingen mark på det som de större hästarna gör. Det är det man missar. Jag anpassar vägarna och hastigheten efter häst. Och nu i detta fallet så måste man korta in svängarna på Palett för hon ORKAR inte galoppera bort till världens ände. För vi måste ha så mycket mer tryck i dem på höjderna som andra hästar kan gå över. Tänk på det!

För jag är riktigt sur på hur storhäst folket behandlar andra. Sen javisst, marijoteten säger att det finns så mycket mer snällare och goda folk än vad det finns elaka, men det är ändå dem elaka man hakar upp sig på. Detta var sista gången jag skrev något om det här. Tänker inte ge det mer uppmärksamhet, aldrig!

Om ni är så jäkla bra, välkommen hit och rid. Åk iväg på en tävling se om du får samma resultat som mig. Jag tror faktiskt väldigt få klarar det, ingen häst är normal här hemma. Den ena springer och den andra bockar jag menar LÅT MIG. Jag vet hur jag hanterar såna hästar och jag vet hur man ska rida såna på tävling.
Jag kan chansa, men jag är uppfostrad att chansa lagom. Hitta det där mellanläget och det är jag evigt tacksam för. Jag vänder inte upp på ett räcke ett galoppsteg ifrån, aldrig. Det funkar inte så!
Den som har mest flyt och jämn galopp genom hela omhoppningen vinner, det är bevisat. Klart att alla gör ett misstag och svänger för snävt men oj? vad hände? Hästen rev = ryttarens fel. Oj hästen klarade det = grymt bra häst och en ryttare som inser själv att det var jäkligt tur. Ett rutinerad ryttare skyller aldrig sina egna misstag på sin häst.  

Låt mig rida hur jag vill. Jag rider för grymt bra tränare, har grymt bra ridkunniga runtomkring. Prata med dem och mig innan ni bestämmer er att uttrycka er om MIN ridning!

Jäkla människor säger bara.
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0