14 Augusto

 
Vänta bara tills skolan börjar, då rutinerna börjar komma in och man sitter och gör tidsinställda lååångt in på kvällarna. Då får ni ordentlig update!
 
Idag fick båda hästarna (otto och cindy) hoppa studs och lite småhinder i paddocken.
Cindy var såå fin och hon är riktigt kvick i benen, men istället för att rusa igenom allt (pga att hon är så het) så tog hon det lite lugnare och använde ryggen och bakbenen mera. Jag hade två hinder med x-antal m emellan. 5 för ponny, 4 för storhäst var det emellan. Ville ha ett flyt, inget studsigt eller liknande. Hon gjorde det bra men kunde vart bättre. Något som vi ska jobba vidare på!
 
Otto var otroligt duktig idag. Han förvånar mig alltid. Han får inte rusa mot hindrerna, taxera själv och sen flyga 50 meter upp i luften. Herre vad han hoppar. Men han väntade väldigt bra idag men gjorde halter för att visa vad som gällde. Och emellan de två små hindrerna studsa han lite för mycket istället för att lyssna på min halvhalt, blev mycket bättre i slutet dock!
 
Har annars skrubbat lite box, städat sadelkammaren, hängt tvätt, tvättat schabrak mm. Imorgon fortsätter det. Ska tvätta flera schabrak, slänga ut högen med ''skit'' i sadelkammaren och skrubba lite mera box samt rida. Har ingenaning vad som väntas imon, får checka almanackan imorgon. Nu ska jag sova, hoppas ni får en bra sömn, natti! ♥
Ja, jag gillar P.L.L!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0