Gårdagen

Cindy var helt amazing, helt ärligt. Hon var verkligen jättefin. Red ut en lång runda med henne och hon skötte sig. Red inte så hårt utan skritta hela vägen ifrån stallet och galoppera lite när jag var påväg hem. Hur cool som helst, red på hackamore och hon verkar trivas på det, dock gillar ju inte jag det så får väl se hur det blir.
 
Otto fick ett trimpass i paddocken. Han var bråkig i början men släppte sen. Då var han som en dröm. Lossade jättefint i både varven, serpentinerna var klockrena, skänkelvikningar i både skritt och trav i korrekt form - klockrent. I galoppen samlade jag han inte lika mycket som jag egentligen vill, utan får ta en bit i taget och han galopperade jättehärligt i en bra form. Tragglade lite över en bom på volt, han gjorde det väldigt bra. Körde upp huvudet någongång men fortsatte som ingenting hände. Hoppade bom 4 galoppsprång till kryss, inga problem. Han stusade ingenting, så jag nöjde mig ganska snabbt efter det. Sken som en sol efter det ridpasset!
 
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0