Gråbo RK 25/8

Idag stod en LB på schemat, alltså 90 cm för Cindy. Hon har ju inte varit ute på länge och sen har hon ju inte tränat ordentligt så fick ta allt med en nypa salt.
 
Hon var hyfsat lugn på framhoppningen men sprang iväg lite för mycket men det var bara att acceptera läget. Sen släpper en tant in mig och då fick jag inte komma in för domaren?! Så fick gå ut igen, och SEN fick jag komma in...
Cindy var väldigt på och tog bettet någongång, 2an tror jag? Och sprang och hoppade av väldigtväldigt stort. Sen sprang hon förbi 3an, eller hon typ bara smet. Jag kunde inte styra lite mer höger, det gick verkligen inte... Paddocken är ju inte så stor heller. Men resten av banan var vi felfria, var i någon bom men då kom vi vääldigt nära. Jag vågar inte låta henne gå alltför mycket i den paddocken, då det blir fart och sen tvärstopp, sväng och fart, hänger ni med?
 
Skillnad på Lerks bana och Gråbos men är somsagt jättenöjd och Cindy gjorde en bra insats för att inte vara helt hundra igång på allt det där med hinder. Så får se vart vi åker härnäst!
Gammal bild från 2010. så här fina språng brukar hon få på några hinder på banan, dock inte alla men hon hoppar - det är det som räknas!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0