Gråbo RK 26/8

Idag var det tävling för stoora jätten, Fortini. 95 och 1m.
 
95 cm - Han var väl framme för skänkeln och verkligen pigg och glad. Han var jättefin på framhoppningen, dock var hindret lite för litet för han då han inte hoppa utan typ, fortsatte galoppera. Inne på banan var det massvis med titthinder. Travar emellan så han får se de flesta.
 
Målet var att komma över 3 hinder, men vi kommer faktiskt runt hela banan (:D) Med ett nedslag och ett stopp. Nedslaget var helt mitt fel, han halka till på 3an och kom lite inpå på den och sen är han inte sååå reaktionsnabb som te.x Otto. Då Fortini är fortfarande är väldigt grön inom hoppningen. Stoppet blev på sista hindret, ett vågplank med läskiga infångare. Men vi kom över och jag är sååå nöjd med han!
 
1m - red jag inte fram lika mycket, utan checkade av han och tog några språng på vadera hinder. Lite framme för rösten och skänkeln. Inne på banan skötte han sig exemplariskt. Det var b.la vattenmatta, kombination och ett nytt läskigt hinder. Men han tar allt som ingenting och nu hoppade han också, jättefina runda språng men fick 2 ner. Ett för att han inte backa av den lillalilla centimetern och sen rev jag det sista, vågplank med vattenmatta, han hade tedens till att stanna så red på och han hoppade ändå på ett väldigt speciellt sätt, haha. Men över kom vi och ingen förväntade sig detta! Fina killen, var precis var jag behövde!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0