Otto - träning

Tränade somsagt för Karin igår. Han var väldigt fin när jag värmde upp, lite seg framåt bara men gjorde lite övergångar så blev det bättre.
 
Vi gjorde bl.a trav och galoppbommar, vilket Otto gärna tog i ett språng men jag fick hålla han genom hela serien och vips så kunde han faktiskt galoppera lugnt över dem.
Trav och galopphoppade ett kryss. Ville ha lite avstamp på han vilket han skötte jättebra.
Sen 2 bommar till ett räcke. Han tjafsade lite innan jag kom fram till bommarna men han lärde sig snabbt att det inte funka. Men han är otroligt kivck i benen när han kommer lite nära eller väldigt djupt och när han kommer ''normalt'' blir han lite slöare med frambenen. Men han fick vila en stund innan vi körde på igen. Då hade Karin (samma övning) satt upp två bommar på insidan så Emily(Lilleman) skulle hoppa rakt över, vi körde likadant med Otto och nu när han kom lite lite stort så var han otroligt snabb och hööööögt över. Jag skojar inte när jag säger att vi var över hinderstöden.
Karin breddade oxern då han hoppade väldigt högt men inte ut, det spelade ingen roll. Han hoppade högt men nådde ut med marginal. Karin höjde upp bakbommen och bredda lite till och han klarar det utan problem men vi var fortfarande högt över hinderstöden. Hindret låg väl mellan 110-120 cm.
 
Satte ihop olika hinder till en bana i slutet och då var vi nära en avsittning. Han svängde 90/180 grader åt höger efter ett hinder. Men jag klamra mig fast och satt faktiskt kvar. Och nu när vi kom ''normalt'' alltså, normalt in på hindret var han inte alls så slö med frambenen utan tog åt sig dem och hoppade helt underbart!
 
Jättenöjd med Otto och jag är verkligen glad över att Karin hjälper mig/oss.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0