Ridprofils ridpass - första gången

Idag var det alltså första ridpasset med ridprofilen. Red för Sandra B och Pia K. För lat att skriva efternamn, jao.
Men Otto var verkligen helt gudomligt fin. Vi tänkte mycket på basic, avsaktningar, tempoväxlingar, flera volter i olika storlekar och en ärlig bjudning. Huvudet/formen kommer automatiskt när bakbenen kommer igång men Otto sökte sig direkt ner och börja trampa på.
 
Han är ju lite svag i galoppen = krävs mer ridning av mig och mer power från Otto. Men som Sandra sa, han är väldigt fin byggd och han vill göra rätt, vilket är otroligt viktigt när hästen är såpass ung. Jag ska ta vara på de där guldsekunderna när han söker sig ner i en korrekt form och bakbenen under sig, han är inte så stark att hålla sig där fler än 10 sekunder. Men det kommer.Det viktigaste var att han skötte sig och att tränarna gillar han, vilket de gjorde. Underbart!
Jag är somsagt väldigt nöjd över min fina pojke, helt gudomligt fin var han!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0