Second day

Andra dagen idag, den riktiga sådär ni vet. Känns som man börjar prata lite mer med andra nu och BARA för att jag sa det så kommer alla vara i sin egna klunga imon...
Men det var faktiskt ganska roliga lektioner idag och tror att klassen kommer bli bra. Jag minns i 7an, alla prata med dem man redan kände. Och man rörde ingen förutom dem man kände osv. Hemskt att uppleva det igen men något som man måste dock. Men tror det blir primaprima!
 
Var otroligt hurtig idag och satt på första hästen kl7. Red ut Palett som vanligt i en väldigt djup form och aktiv skritt. Otto skulle trampa på och flytta för skänkeln. För vänsterskänkel gick det jättebra men för höger ville han absolut inte. Så sa till han en gång men det hjälpte till så jag gjorde halt och backa flera steg och efter det flyttade likafint för höger, skum liten häst.
Cindy red jag nu när jag kom hem på hackamore. Hon lyssnade ovanligt bra och bara för att testa gick jag till paddocken och hoppa lite på studsen och över småhinder, aldrig kunnat reglera henne så bra, helt underbart! Ja, hon hade fått nya skor runt om :)
 
Nu ska jag ut och fixa det sista i stallet. Men nu när jag kom hem så locka jag håret och gjorde flätor, satt sen ihop flätorna runt huvudet. Trött på att ha det hängades hela tiden. NU vet ni det ;)
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0