träning mm

Gick i skolan från halv tio till tre. Hade idrott första lektionen, vi joggade 1.7 km, spelade fotboll, intervaller och sen sprang vi 3 varv runt fotbollsplanen - hurtig och duktig var det ja!! Imorgon blir det ännu mer idrott, tror de vill döda oss eller något, idag har jag ingen träningsvärk som jag fick förra veckan så jag måste gjort framsteg. Eller?!
 
Tränade bjässen, Fortini idag för EmmaE. ÅH, han var så himla fin. Javisst, han är dressyrhäst men han är inte gammal och är inte så rutinerad ännu, han kan grunderna osv. Men idag var jättefin. Släppte väldigt bra i båda sidorna och sökte sig gärna i en djup form och ryggen flög upp till manegetaket, helt underbart. Han har ju fortfarande lite problem med travbommar, bommar överhuvudtaget - sätta fötterna mellan dem är ju jättesvårt ;) Men ska fortsätta traggla med det. Hoppningen satt som en smäck, hoppade jättefint och jag fick äntligen en korrekt hoppstits på han.
Haha, han har så lång hals att jag inte hinner halvvägs med att lätta innan han hinner landa. Men nu när han hoppar runt och fint blir det automatiskt bra. Som ni fattar var detta våran bästa träning någonsin åh jag är så taggad att tävla nu.
 
Imon blir det tidiguppstigning, secret mission. Nästan iallafall :o
i miss it, more than you can expect.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0