Elitträning 12/12-12

Otto fick somsagt gå den träningen. Ingen ponny är igång, meningen är ju Puzzel ska gå eliten men hon är ju inte igång hoppmässigt. 
 
Men jag har bytt bett från tredelat/tvådelat till syntetbett. Jättesnällt och bra bett vill jag bara påstå!
 
Otto var kanon fin i början. Han har ju inte hoppat på över en månad men skötte sig, lite glader mor studsen.Det var markarbete för er som vill veta det. 
 
Lite bommar innan räcke där han hoppa upp sig jättefint. Därefter en 4kombination. Ett normalt, 2 korta och sen ett långt. Han hoppade väldigtväldigt stort på det sista och det var tittigare också. Så tror hon blev trött och ursäkta mitt ordspråk men jävligt grinig för att han fick sträcka och ta i. Så han stanna 2-3 gånger. Ju mer jag smackade fram honom, desstumer sparkade han. Försökte galoppera fram. Det var typ 1 m, kick, 1m kick osv. 
Blev faktiskt sur på honom, nog för att han inte är hundra igång men så får han inte göra. Så väntade och körde banan i slutet, Längde de 2 korta galoppsprången så jag kunde rida fram istället för att backa av. Och då var det inga problem, min lilla citron! 
 
Men i helheten var han faktiskt väldigt fin, Anna tyckte han hade byggt på sig lite mer och hade mer muskler! 
Så tror hans lilla vila göra susen, han ska sättas igång ordentligt under jullovet!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0