Ridit klart

Red alla hästarna nu på förmiddagen, förutom Palett. Hon behöver fortfarande bakskor och hon är jätteömfotad utan skor. 
 
Otto red jag samma runda som igår just för att komma över den där jäkla vattenpölen. Idag hade jag tålamod som aldrig förr. Han försökte komma undan på alla sätt men jag hindra han från allt och tillslut gav han upp och vi kom över den vattenpölen/bäcken! :D 
 
Puzzled var pigg och glad. Travade ganska mycket och hon tyckte livet var kul. Skulle få henne att jobba i skritten och hon är så fast i vänster sidan. Försöker rida loss henne men det funkar ju inte på en väg med snö. Behöver 4 väggar för att kunna lösa det där. Men hon släppte efter lite och som beröm fick hon testa på att galoppera och den hästen är det inget fel på. Jättefräsch!
 
Cindy blev jätteglad när hon fick på sig sadeln. Red i hagen i snön eftersom hon inte har några skor fram. Skrittjobbade henne mest men lät henne galoppera lite på volten och har nog aldrig skrattat så mycket. Hon drog världens bockserie och körde ner mulen i snön och älskade livet, min prinsessa!
 
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0