Stallet 13/12

Idag hade vi BF1:or inriktningsdag. Så jag var i stallet tillsammans med de andra tjejerna som ska gå samma i min klass. Vi red i kylan, vi trotsade den hemska svenska kylan! 
 
Vi fick välja häst och jag valde en jättesöt svart ponny (?) Sammy. Han är 5 år och ehm aa, inte helt hundra utbildad. Men det fick jag reda på under ridpasset... Haha! 
Vi fokuserade på våra sitsar idag. Lodrätt, tvåpunkt och tresitspunkt sits. 
 
Sammy tog verkligen inte skänkeln i början. Undrade vad jag hade gett mig in på men bet ihop och tillsammans gjorde vi det riktigt bra. Han blev faktiskt väldigt känslig för skänkeln, släppte väldigt bra även om han har tedens till att krulla ihop nacken och vägra komma ner ett snäp till. 

Pia la täckena vid ingången och det small till och hästarna flög rent ut sagt upp i luften. Så hade problem att komma förbi där några gånger. Stegra och slängde sig, spände sig som en fiolsträng och kom helt ur rytm och allt det där...
Men vi löste det och kunde rida förbi där i slutet helt avslappnat och han skötte sig. Även om jag kände av träningsvärken från simningen som vi har haft de senaste dagarna i skolan så kommer jag ha en ännu värre imorgon, red lätt utan stigbyglar och tänkte somsagt på sitsen till 100! 
 
Lilla Sammy är en liten favorit faktiskt, lillkillen!
Snodde en bild från Gråboshemsida och upptäckte att han är en storhäst... 155 cm i mankhöjd..??
Han var mycket, verkligen mycket mindre än Palett. Haha, och hon är 155, aja. Söta är både han och Palett! 
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0