Update om Puzzel

Puzzel har nu börjat trava och jag jobbar som en oxe för att få en att gå i rätt form. Det är inte lätt men jag ska bannemej inte ge mig om det så är det sista jag gör!
 
Red henne idag när jag kom hem. Hon har vilat några dagar då jag har prioterat Otto. (Tänk när jag motionera 5 hästar dagligen för något årsen, lat jag har blivit) 
Så räknade med en tickande bomb idag men hon höll sig på jorden helt okej. Satte fast en s.k provicorisk fastmartingal, hon kan gå upp med huvudet men inte fullt upp som hon vill göra. Och hon var jäääätteglad för att trava och när jag skulle hem var det bara tack och adjö...
 
Tvingade både henne och mig att bara puuuh andas skritta för det var inte lätt att skritta kan jag säga, båda vi ville bara trava hela vägen hem - så glad var hon och så trött var jag av allt steppande. Men hon la av med steppandet och släppte efter tills hon blev rädd för sjön bredvid som frös, alltså så att det blir is, det låter ju sådär hemskt och då travade vi lite igen. För både henne och min skull, vill ju inte bli uppätna av vatten xD xD
 
Nej men hon skötte sig, trots sin några dagars vila. :D 
Förresten, detta har vi åstakommit under någon månad. 
 
* Stå still när man spänner sadelgjorden
* Stå stilla när man ska ta kort på henne ;)
* Släppa efter och söka sig neråt i skritten. 
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0