Är ni vakna? :)

Själv har jag släppt ut hästarn med mat, satt fast hundarna utanför. (Ja, de kan gå omkring men inte smita) Och Jennifer sover fortfarande.
Igår red jag Otto och Jennifer Palett. Otto var ovanligt tjafsig och bråkig. Får rida med hackamore då hans tänder inte är helt ok. (har en tid till att fixa) Sen så fick jag testa på att rida i dressysadel då Palett och Otto har samma sadel. Men det gick inte alls bra. Kunde inte rida lätt och det blev bara flängit. Och han gjorde gigantiska luftsprång så jag flög ganska bra där uppe på honom. Men bytte till Cindy sadel och då gick det mycket bättre. Vi tog några skutt på ett litet kryss och Otto hoppade så jäkla fint!!

Ni får läsa mer på Jennifer's blogg hur det gick med Palett då jag inte vet hur det kändes. Men det såg bra ut.

Sen red vi Goliat och Ubbe. Jennifer tog Goliat och hon blev helt kär i ponnyn! Ubbe var riktigt fin och lyssnade väldigt bra på mina röstkommandon. Även här tog vi några skutt och Ubbe var jättefräsch och bra. Dock tyckte han det var läskigt åt andra hållet och stannade. Det var bara att övertyga honom så gick det superbra.

Jennifer sover fortfarande efter detta inlägget. Men ska käka lite godis osv nu. Godmorgon förresten! :)

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0