Dag 2

Idag var det banhoppning som stod på schemat. Vi gjorde många kluriga svängar, linjer, kombination osvosv. Palett var verkligen huuur bra som helst! Såna jäkla språng vi fick!

Jag hade bra överliv idag, alltså hängde med henne i luften. För på marken så hänger jag med i hennes rytm väldigt bra enligt Tobbe. Och min skänkel låg perfa!
Banhoppningen var riktigt kul men jag blir lite för passiv. Eller passiv är nog inte det rätta ordet, men det är inte samma go som det är resten av banan. Endast 1 och 2 blir det för lite galopp, kommer nära och hon hoppar mig ur sadeln pga hoppar med ryggen. Men gjorde om det någon gång och då jäklar vad hon hoppar!

Allt satt som en smäck. Jag såg avsprångspunkter hela tiden, krångla inte till det speciellt mycket. Och Tobbe sa några ord i slutet av träningen för att sammanfatta dagens träning. Och han tyckte hon är jättefin med en väldigt bra hoppteknik. Jag kommer lära mig mycket på henne, vilket är väldigt bra. Jag rider snyggt och välplanerat på henne och kan reglera galoppen bra. Jag ser även bra avsprångspunkter och kan räkna hur många galoppsprång det är mellan två hinder. Tobbe gillade Palett helt enkelt och min ridning. Vilket känns skönt att sluta bra! För nu lär det ta ett bra tag innan jag tränar för honom igen.

Men jag själv tycker att Palett skötte sig exemplariskt och att det enda som var fel, var mig. Det var hur jag red till första hindret. Jag visste inte hur jag skulle komma på det, hur mycket tempo pga det var ganska lågt. 90-100cm och om jag kommer fö mycket tempo på det så tar hon tag i det och löser allt för mycket på fart. Men jag hittade väldigt snabbt tillbaks och hittade en bra grundgalopp!

Så en nöjd Jenny efter träningar för Tobbe! :)

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0