Dagens ridpass

Palett - red jag ut ca 40 minuter. Mycket klättring i lågform. Även konditons träning trav/galopp.

Otto - samma som Palett. Men jag fick känslan av att han satt fast lite i vänster sida. Och att jobba loss det där med hackamore var som att klämma fingrar i dörren. URRS, jobbig och knäckte min rygg med sina luftsprång. (endast i galoppen han höll på) Men efter mycket traggel, svett och svordomar, haha. Så kom vi äntligen överens. Jag ska inte mucka med honom men någonstans så finns det en gräns. Jag ska kunna jobba han lite i öppnor osv.

Ubbe - pysslade lite med han. Lindade bakbenen och lät han ha sina nya senskydd fram. Jättebra att ta på dem så att de gåsin. Fick ett sött Snobben&Skrutten täcke på sig. Gick en promenad innan jag släppte han i paddocken där Emily red. Då busade han rejält. Bocksprång, fullfart och en och annan rullning där emellan. Promenade hem sen.

Zack - My red ut honom.

Cindy - fick en promenad med My och Filippa. Sen på kvällen pysslade jag med henne. Friserade osv. Hon fick gå en till längre promenad senare.

HÄRLIGT att alla hästarna rörde på sig idag. Och jag fick även röra på mig, ännu bättre!

SNÖÖbilder..
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0