Gårdagens träning

Ubbe var väldigt pigg och glad. Det var samma övning som Anna hade förra veckan. Men Emma hade upphöjda travbommar = Ubbe blev till ett frågetecken.

Han klarar av bommar på marken men upphöjda gör att hans skalle kokar över. Inte lätt att vara hoppglad! Men han skötte sig riktigt bra och han tog väldigt fina språng. Det var mest jag som skulle fixa till grejer på migsjälv. Titta på hindren redan flera meter innan, för även om jag vet att hindret är där så måste jag se avsprångspunkten ur svängen så jag kan mjukt och jämnt komma på det. Jag ska ta båda händerna emot mig när jag ska få tillbaks honom mellan en linje och inte bara en, då stretar han ännu mer. Och jag ska våga utmana mer på marken. Hålla kvar lite i ena tygeln i en volt och se om han släpper osvosv.

Emma är väldigt tuff i sin ridning. Eller hon lär ut hårdare än vad Anna gör. SÅ man måste ställa om sig lite. Hon lägger väldigt mycket tid på detaljer hos ryttaren helt enkelt. Det är ju ryttaren som visar vad hästen ska göra. Men Ubbe gick väldigt bra igår och han hade väldigt mycket energi som han måste göra av med på rätt sätt.
Jag är inte helt 100% nöjd över min insats men det känns bra inför helgens debuttävling.

Bilden tagen förra året. Första tävlingen med Ubbis då.
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0