Godmorgon

Tänkte dra lite snabbt hur träningen gick igår.
I första gruppen hade jag Ubbe. Detta var inga övningar för honom. Travhoppning, tempoväxlingar och linjer. Men han gjorde det riktigt bra och travade över bommarna. Sen i slutet av träning så satte vi ihop det till en bana med hinder ur sväng mot vägen mm. I slutet av banan var det en linje och då bockade han precis innan hindret. Så istället för att krascha rakt in i hindret tog jag tag i honom och backade. Sen kom jag igen och då trodde jag att han skulle springa lika mycket så jag en extra förhållning och då blev det ett galoppsprång för mycket. Men inget att haka upp sig på. Gjorde det igen och hade rätt antal språng.

Palett var i den andra gruppen. Vi startade upp med mycket tempoväxlingr som innan. Även hon gjorde detta riktig bra. Något jag ska tänka på är min skänkel. På andra hästar ligger min skänkel klistrad men på henne åker min bak. Jag pratade med Anna i slutet och båda kom fram till att Palett hoppar så mycket med ryggen och rumpan OCH svansen är högt över = hon skickar mig ur sadeln. Men hon sa till mig en gång och då var det bra. Hon hoppade annars riktigt bra.

Nu ska jag byta om och gå ut med hundarna och släppa ut hästarna. Ska sen gå hem och hämta idrottskläder innan jag åker till bussen!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0