Ibland är hon snäll

Även om vi startade upp med världens fight så är min syster snäll idag. Imorgon ska hon och en kompis, Felicia. Till GBG HS. förmiddag. Jag har tidigare bjudit med Emily så imorgon tar hon med mig!

Förhoppningsvis så är det rea och (Emily kom in och daska sin rumpa) jag kan köpa ett nytt schabrak. Har hittat ett jättefint men har inte vart sugen på att lägga 450 kr på det. Så hoppas på att det är minst en hundralapp billigare.

Idag har jag ridit ut hästarna. Blev sugen på att rida ut en att sitta och rida i paddocken!
Ubbe var jättefin och pigg så blev några bocksprång men jobbade på bra!
Otto red jag ut och testade nya vägar, hittade 2 nya som tar ungefär 45-50 minuter. PERFEKT. Han var blöt av svett stackarn. Inte lätt med mycket päls..

Zack red jag ut och testade en annan väg och hittade en ny. Den tog ca 20-30 minuter. Han är riktigt rolig att rida då han är så snäll i allt. Red sen ut Cindy en tur i skogen och travade mest men även lite galopp på vägarna. SÅ JÄKLA LUGN!! Hon travade jättefint med höga knän, hon vet inte hur en vanlig häst travar. Galoppen var helt suverän. Inget studs och hon lyssnade på minsta lilla vink av min sits och röst.  SKRITTADE hem lugnt och jobbade på utan att jag gjorde något. Härligt med såna dagar.

Nu ska jag ut och ta in hästarna. SEEYA

Bilder tagna för 30 sekunder sen.
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0