Svar på fråga

Vet att många tycker och tänker samma. Sen har jag fått frågor vad JAG tycker angående köpa dyra och mycket grejer på HS.

Helt ärligt så bryr jag mig inte. Jag har allt jag vill ha. En ny hjälm - VISST, det vill jag ha. Men pengar ska räcka till räkningar, mat till både oss och hästar, bensin/diesel då vi kör mycket med bilen och hästtransporten. Jag har en hjälm som passar och som jag kan ha, bara det att den börjar bli brunfärgad. Inte speciellt snyggt och ridsporten har blivit väldigt utseende fixerad.

Jag blir varken avendsjuk eller sur om en vän till mig får en sprillans nya stövlar för flera tusen och en jättedyr KL tröja. Det angår ju inte mig..
Om de har pengar till grejerna så får de givitvis köpa saker. Sen är det väl grejer som jag har suckat efter en lång tid och sen ser att min vän har köpt precis sån jag vill ha, klart jag vill ha pengar så det sprutar ur öronen. Men vi lever i verkligheten och alla har inte pengar till allt, tyvärr.
Dessutom så har jag flertal hästar och bara det kostar flera tusenlappar extra. För de som endast har en eller två hästar och inga syskon som är speciellt intresserade får ju självklart mer grejer eftersom att det bara är ett enda barn att köpa hästgrejer till. Det kan variera och man kan ha mycket pengar osvosv.
Men jag bryr mig inte om det!

Folk får köpa för sina egna pengar som de själv har tjänat ihop, syftar på äldre barn och vuxna. Jag är nöjd med det jag har och bryr mig inte speciellt mycket om vad andra köper. Jag säger ju självklart att den saken var fin om den är fin, såsätt bryr jag mig. Men inte annars!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0