Ubbe, Billdal 19/2-2012

Idag var det första tävlingen för 2012 för Ubbe's del. Finfina ponny!

LB A:O/A:O
Han var helt sprallig på framhoppningen. Bakbenen flög lite hit och dit. Men brydde mig inte om det, låtsas som det regnar helt enkelt. Men jag hittade absolut inga avstånd. Kom för nära, kom alldeles för stort. Men hästen klarar hindrerna utan problem. Så hade en ganska dålig känsla när jag kommer in på banan.

In på första hindret på banan kommer vi verkligen perfekt och då släpper allt och vi hittar riktigt bra avsprångspunkter. Dock rev sista i omhoppningen. Jag gjorde en check och han backade av lite för mycket så blev orytmiskt och bommen rullade av, surt. Men jag är väldigt nöjd med den rundan!

LA A:O/A:O
Nu var han mycket bättre på framhoppningen. Jag hittade väldigt bra avsprångspunkter och allt flöt på. Väl inne på banan så skötte han sig exemplariskt! Grundomgången gick super bra. Kom väldigt stort på visa hinder då jag lät han ta tag i hindrerna mer då jag inte vill bestämma för mycket och göra han tjurig. Men han bara flög över utan ansträgning. Och omhoppningen gick väldigt bra här med. Red inte på lika mycket utan lät han galoppera på lite och jag svängde lite skarpare på visa svängar. Men här var vi nolla och det blev en 4:de placering. Fick två biljetter på torsdag till GBG HS. Så jag och min trogne hästskötare Amanda ska gå tillsammans :)

Men jag är verkligen superduper nöjd över dagen och att min häst kunde hålla nerverna i styr inne på banan och att hjärnan inte kokade över. Finns inga ord för hur nöjd jag verkligen är! Känns bra inför Eliten som startar om 2 veckor i Billdal!

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0