Alla har sin gräns, du gick över den

Blir så trött på vissa folk, förlåt mig att jag tar detta på bloggen. Men de s.k ''vänner'' jag har, som jag hade! Snackar så otroligt mycket skit bakom min rygg. De säger att jag rider så bra och att jag förtjänar att få ha bra hästar och placeringar.
Men sen går man bakom min rygg, snackar skit som aldrig förr. Man säger att jag drar hästarna i munnen, att jag inte kan hjälpa folk med sin ridning.
JAG kan kanske inte hjälpa varenda en, jag kan hjälpa dem som VILL få hjälp. Jag vill att andra ska lyckas och få placeringar tillsammans med SIN häst. Men om det går skit för den här personen - så klandrar man mig.
Och den här gången har jag inte hjälpt henne/honom. Jag har inte vart i närheten av denna personen.
Så varför ska jag få skiten slängd på mig? Bara för att jag egentligen inte tar emot sån otroligt onödig skit.

Och vadå dra mina hästar i munnen? De skulle inte ens våga hoppa om jag nu drog de så illa munnen. Det skulle aldrig falla mig in. Jag är inte elak mot mina hästar, de är värda det bästa.

Men när man gör över gränsen, snackar för mycket, hugger mig i ryggen och säger att du hatar mig..
Och sen kan gå till mig och säga att JAG kan lita på DIG. När jag vet att du snackar skit så det sprutar ur munnen på dig, då är du nere på botten. Jag tänker inte skryta men jag är högre upp än dig, jag har kämpat mig dit och fått hårda smällar - men det var helt klart värt det.

Jag tänker inte tycka synd om dig, för att du kastar skit på mig, jag ville hjälpa dig men gränsen är dragen och du gick över den och jag vill inte ha något med dig att göra. DU låtsas att vara någon annan när du är med andra folk, det är de som stör mig. Att du försöker vara någon du inte är. Vart tog den goa tjejen/killen vägen? Vart tog den skrattglada och roliga personen vägen?
Antar att den försvann liksnabbt som du började snacka för mycket, för ofta. Jag tänker inte fightas mot dig när jag vet att du kommer att krypa tillbaks som en liten hund och säga förlåt. Men den här gången tänker jag inte förlåta dig.

Detta året kommer jag köra på, med mina riktigt ärliga vänner, mina otroligt duktiga hästar och tro på migsjälv. Så otroligt trött på skiten som jag får dagligen, lägg ner det. För detta var det sista inlägget som riktas mot dig, det sista gången jag kommer tänka på dig. Du gjorde så mycket fel att du inte kan rätta till det igen. 2012 är mitt år, precis som alla andra säger - det är ens egen år.
2012 kan bli något bra men jag klarar inte av att ha folk som går bakom min rygg, ljuger och hoppas att det går dåligt för mig. Det funkar inte så.

Förlåt för detta väldigt ilska-inlägg. Men som många andra så blir man tillslut på skitsnack och detta var min gräns. Jag kommer fortfarande inte ta åt mig men detta sårade mig, faktiskt. Så nu kör jag på 2012 med riktigt vänner.

Ha bra människor runt dig, de som vill hjälpa dig, de som vill att det ska gå bra och de som vill försöka få dig att bli bättre. För jag lovar - det är precis så jag gör mot riktiga vänner. Hjälper och pushar för att ni ska bli något större. Öka på erat självförtroende utan att bli egoistisk. Ni är guldvärda, men ni/du andra kan dra någonannanstans där jag slipper se er/dig.
/gammalbildja/
/jenny

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Som vi sagt innan, Dom är bara avundsjuka!!



BTW: Vem ärre? :OO

2012-01-08 @ 17:58:15
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/
Postat av: amanda

JAG SKA DÖDA JÄVLARNA SOM ÄR DUMMA MOT MIN JENNY!!!!! <3

2012-01-08 @ 19:22:47
URL: http://amandaliljevall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0