Dagen


Palett - Red ut i ca 30 minuter. Mycket klättring.
Otto - Samma som Palett!
Zack & Cindy - Släppte de i paddocken, så imon blir det ridning. (har bilder från idag på dem)

Ubbe - fick ett riktigt hårt pass i paddocken. Det gick så jäkla bra. Mitt mål är/var att kunna sitta ner i traven och jobba han. Det har innan vart stort problem då han spänner sig och springer iväg med huvudet långt upp i skyn. Men idag satte vi det, satt ner halva ridpasset och gjorde serpentiner, tempoväxlingar, avbrott (trav till skritt, skritt till halt osv)
Galopperade över en upphöjd bom, la in ett extra galopp språng några gånger så han skulle vänta, sen när jag la han lite större så hoppade han på styrka och ej på fart.

Hoppade över ett litet kryss utan att han skulle dra iväg, han väntade lika bra här! Gjorde en hel del öppna,sluta och skänkelvikningar i alla gångarter. Och skulle alltid ha en låg tyngpunkt (låg form) Och även detta gjorde han klockrent.

Riktigt nöjd över detta ridpasset och vi jobbade igenom grunderna, hoppade lite smått och hade ett jäkligt bra ridpass.

(gammal bild)
Förövrigt så mockade jag 5/5 boxar (mockar åt mina hästar på helgen) Spånade boxarna, mat mm. Nu har jag själv ätit mat och känner mig riktigt förkyld. Ont i huvudet, snuvig, ont i öron och magen. Låter inte bra detta!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0